February 22, 2014

Travelog Sydney 1- Matahari terbenam di Clovelly beach, Randwick

Assalamualaikum semua rakan blogger..

Allhamdulillah..sudah semakin  membiasakan diri di sdyney.. Masa aku sampai ni cuaca masih lagi panas..kerana sekarang musim summer di sini...Tapi malam mesti sejuk..kalau nak keluar waktu malam sila pakai jacket ya..Keadaan kat sini tidak jauh beza seperti malaysia kerana australia bukan negara yang terlalu "obvious" empat musim .. Kemungkinan satu hari boleh merasa panas..sejuk dan hujan kabus...HAHA..aku pun pelik ..hujan kat sini memang macam semburan kabus...tak terasa macam hujan....mungkin belum lebat lagi kot..

Okeh untuk edisi pertama ni, aku sekadar ingin berkongsikan pengalaman ke tempat-tempat menarik di sydney yang sempat aku lawati sementara menunggu kelas bermula...sebelum ni sempat bersiar-siar di opera house dan juga darling harbour..nanti aku akan buat entry khas ya..

Untuk edisi pertama ni, ingin berkongsi keindahan pantai di australia...kalau datang ke sydney ni memang tak lengkap kalau tidak ke pantai kerana banyak pantai-pantai yang cantik di sydney...Untuk permulaan ni kami pergi ke pantai yang berdekatan dengan Malaysia Hall iaitu Clovelly beach yang terletak di Randwick.

 Disajikan  permandangan laut biru, langit terbentang ..udara di sini membuai-buai perasaan.

 sempat melihat matahari terbenam


 Menghayati keindahan clovelly beach






sumber wiki:
Clovelly is a small beach-side suburb in Sydney's eastern suburbs, in the state of New South WalesAustralia. Clovelly is located 8 kilometres south-east of the Sydney central business district, in the local government area of the City of Randwick, within the Federal Division of Wentworth.



3 comments:

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~