December 31, 2010

Sudahkah anda mempebaharui Azam tahun baru?!

Bila Jari Jemari Bersuara!
Salam buat rakan2 blogger..esok 31 Disember 2010 merupakan hari terakhir bagi tahun 2010..kemudian kita akan melagkah ke tahun 2011..tahun yang bakal menyajikan pelbagai pertaruhan hidup yang kita sendiri tidak pasti apa kesudahanya..Namun sebagai manusia kita perlu yakin bahawa setiap yang berlaku ada hikmahnya.Jangan sesekali menyalahkan takdir..yakinlah Allah maha mengetahui akan setiap sesuatu~

Andai kata azam kita tahun 2010 ada yang tidak tercapai maka jangan sesekali putus asa..perbaharui azam tersebut kerana masih ada peluang untuk kita berbuat demikian.Tidak ada sesuatu yang akan berubah melainkan kita yang berusaha mengubahnya.Rakan2 blogger..ayuh!buktikan yang kita mampu berusaha kearah kebaikan.Jika terdapat perangai kita yang sering kurang menyenangkan seperti suka mengumpat..memfitnah..cari gaduh dan sebagainya marilah sama2 kita berubah demi kebaikan bersama.

Dalam memegang status makhluk yang punyai kelebihan akal.marilah bersama-sama renungkan apa tujuan utama kita hidup didunia ini.Ingatlah dunia hanyalah tempat persinggahan sementara.Tiada yang kekal pada kita..yang muda kan tua..yang sihat akan sakit..yang kaya boleh jadi miskin dan sebagainya..Oleh itu kembalilah merenung dan bermuhasabah diri apa yang kita lakukan untuk bekalan akhirat~sama2 kita renungkan.

Banyak juga yang berlaku pada diriku tahun ini.Banyak kenangan pahit manis getir dan sedih yang telah berlalu dan sentiasa mekar dalam lubuk hati ini..Mungkin aku bukan insan yang sempurna tetapi sentiasa untuk berubah menjadi seseorang yang mampu memimpin diri.Tahun ini juga mengajar aku erti kehidupan seseorang yang memgag jawatan dikolej.Banyak komitmen dan masa diluangkan untuk program.Kadang2 terpaksa tidak kekuliah atas sebab2 yang tak dapat dielakkan..Dimarahi pensyarah..Dijauhi rakan2 kerana mereka fikir aku lari dari tugasan.Tapi Allhamdulillah Allah sentiasa membantu hambanya..walaupun pointer jatuh sedikit namun masih berjaya kekalkan senarai dekan.Harapan ibu ayah akan terus kusemai di sanubari.

Blog catatan loqman hakim ini juga makin berseri kerana melalui segmen jom berkenalan pengunjung blog ini tidak putus2.malah harapan ku untuk menambh kenalan tercapai kerana follower sudah melebihi 1000 orang.Pelbagai ragam dan peristiwa blogger kutemui melalui segmen ini.Sayang untuk menutup tirai kerana masih ramai yang menyertainnya..Terima kasih kepada yang tidak putus2 menyokongku.

Jauh disudut hatiku sudah disemai azam tahun baru.Moga hidup yang tinggl beberapa ketika ini lebih bermakna.Doakan kejayanku wahai rakan2 sekalian.dOAKU JUGA SENTIASA MENGIRINGI KEJAYAAN KALIAN.!ayuh semaikan azam tahun baru..

Mutiara Kata:Bukanlah setiap perubahan itu kemajuan, tetapi setiap kemajuan bermula dengan perubahan.



10 comments:

  1. semuga tahun 2011 lebih baik dari tahun2 seblumnya, dan kita juga lebih matang dalam pemikiran dan perbuatan kita..

    ReplyDelete
  2. sok dah tahun baru? mcm x percaya pulak. 2010 punye azam pun x accomplish lg. T_T

    ReplyDelete
  3. @Amanie Ashrafftau takpe amanie..banyak ag ni tak tick lam list..heheh

    ReplyDelete
  4. salam ckg ..

    tahniah yer..ckg ditag kat sini.

    http://anaraudhah.blogspot.com/2010/12/first-contest-by-adam-haiqal.html

    ReplyDelete
  5. Azam tahun baru.... nak kembali semula wat part time. Cari duit, bukan mata duitan ya. Anak kat Universiti and second anak pun akan menuju ke universiti gak... Banyak komitmen... Nak bukak kedai nasi lemak ka... juai laksa penang kaa

    ReplyDelete
  6. hentah le cikgu...macam takder je azam baru..eheh

    ReplyDelete
  7. yip yip horray...hepi new year cikgu!smga anak2 murid semua dgr kata cikgu dan smga cikgu dilindungi dr perbuatan khianat dan dengki.susah jd cikgu ni mental dan emosi kena kuat.

    ReplyDelete
  8. ke arah kematangan^_^. semoga 2011 lebih baik.selamat maju jaya.

    ReplyDelete
  9. Salam

    Buka Hati ada damai
    Buka mata ada terang
    Buka kasih ada sayang
    Buka kotak komen ada ucapan Selamat Tahun Baru 2011
    Semoga semua harapan yang tertunda dapat dikotakan di tahun 2011 ini. Amin.

    ikhlas :

    Sahabat mayamu,
    Imanshah

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~