November 30, 2010

ORGAN MANUSIA DIJUAL DI PASARAN GELAP?!

Salam dari catatan Loqman Hakim~
Tadi aku terbaca kosmo Online tajuk berkaitan ORGAN..Oh Tidak!mari kita baca cebisan berita:


"KUALA LUMPUR – Mereka yang menderita penyakit jantung, buah pinggang atau paru-paru dinasihatkan supaya tidak mengambil jalan pintas dengan membeli organ tubuh manusia di pasaran gelap kerana perbuatan itu menyalahi peraturan selain berisiko mendatangkan kesan sampingan.
Ketua Penyelaras Pusat Sumber Pemindahan Nasional (NTRC) Hospital Kuala Lumpur, Datin Dr. Lela Yasmin Mansor berkata, urusniaga jual beli organ tubuh manusia begitu rancak satu waktu dulu dengan pesakit yang terdesak sanggup membayar di antara RM100,000 hingga RM300,000 bagi mendapatkannya."
::Ni kita punya kidney!Cuba cek ada tak,,jangan beli yang cetak rompak punya k..heheh~
Aku memang terkejut..ingatkan CD cetak rompak ja dijual dipasaran gelap!Tapi organ manusia pon ada kan2!Pelik2 la benda yang berlaku diakhir zaman skrang...(^_

pss:Jangan tersilap beli organ binatang dahla..hurm..

8 comments:

  1. nampak cam puding ka kidney tu kan..hehehhe

    ReplyDelete
  2. kunjungan balas....terima kasih lawat blog kite!! dah follow awak...

    ReplyDelete
  3. Errr...dulu time study tension gak biler soru missed...pernah borak2 ngan member ader ker tempat nak jual organ...rupanyer mmg ader...hasissshhh
    RECENT POST: KATAK PURU boleh dimakan ???

    ReplyDelete
  4. yups
    selalunya yg jual organ nih orang2 miskin dekat negara2 dunia ketiga yang kurang pendapatan
    kesian diorang
    paling ku sedih ada yang sanggup jual sebelah buah pinggang semata2 nak duit
    simpati sungguh

    P/S : I Follow You! You Follow I Balik Yer! Kalau Tak Follow Balik Dikira Angkuh, Sombong Dan Bongkak! Habis Bagaimana Dengan Kamu Yang Memaksa Orang Itu?

    ReplyDelete
  5. thnks 4 da info.
    btw, dlm kosmo pown ad tulis psl ney kn.. :)

    ReplyDelete
  6. grrr...takot.. sy dah cek ori punye..haha ;P

    ReplyDelete
  7. adew gak ea wak yg ctak rompak?.. hehe bhya2 xde cop sirim~

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~