February 19, 2012

Bumi tanjung Malim-edisi Panas..

Dah lama rasanya tak menulis edisi panas ni..nak tulis pown rasa pnas jerh..mendidih-didih darah..hahahha..sangat hiperbola...orait..nak citer perjalanan aku dari melaka ke tanjung malim..selalunya makan masa 3 jam sampai dah..ni sampai 6 jam!terima kasih kepada bus yg aku naik tu terima kasih sangat ye..meh nak listkan kebaikan bus tu..

1)PENIPU-
Masa beli tiket cakap bus terus akan pergi ke puduraya..so aku beli tiket 2.30 petang.berkira-kira mungkin dalam pukul 3.40 sampaila pudu tu..yang panas je masa aku bangun tu(sebelum tu tidor mati la..) tengok2 dah sampai terminal seremban..owhhhhhhhh PANASSSSSSSSS...bila tanya pak cik bus dengan muka selamba dia cakap orang tak ramai..jadi amek penumpang kat seremban..bagus sangat ye..pasni aku tak nek dah..Blacklist..

2)PADAN MUKA
err part ni selain padan muka kat bus..padan muka kat aku sekali la...Masa nak keluar simpang bus tu kena langgar dengan kereta waja...gedebukkkkkkkkkkk........srettttttttttttttttt...bunyik kereta tu gesel bus..padan muka bus tu..hahhahaha..tapi yang jadik mangsa aku lagi..dengan selambanya bus tu bawak  kitrang berkelah kat balai polis seremban..nak wat report..hampir sejam gak la makan angin kat balai polis seremban tu...

dan akhirnya.....setelah pukul 6.40 bus tu dengan megahnya menyusur dijalan raya...dengan rasminya sampai puduraya pukul 8.05 malam...nasib bek bus tanjung malim tunggu aku tau..hak3...dan tepat 9.30 sampai la pekan tanjung malim...kebetulan nasib berpihak pada aku lagi..TEKSI TAKDE...tunggu la sampai teksi ada kannnn....kul 10.15 baru teksi terhegeh-hgeh datang...dan sampai jer kolej aku tutup pintu tutup lampu...tau2 dah sedar ni .....

cam mimpi plak dah dok lam bilik...ingat dok atas bus lagi kannn..



EDISI PANAS.....

6 comments:

  1. Sabaqlah ek.. itulah namanya dugaan hidup.. HAHA

    ReplyDelete
  2. @ZWAN SABRI hahhahahahah..yezzzz pengalaman hidup...

    ReplyDelete
  3. agak kelakar. sebab saya pun pernah alami situasi yang sama, dari selangor ke melaka. shud be dalam 4 boleh jadi 7 jam

    ReplyDelete
  4. hihihi..
    hari tu nad balik tg malim..
    jem kat bukit tagar..
    1st time gerak KL-TM ambik mase 5 jam...
    -.-

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~