January 30, 2011

BANJIR DI JOHOR!!

BILA JARI JEMARI BERSUARA!
Salam rakan2 semua..apa khabar??sihat..maklumlah sekarang banyak tempat hujan kan...owh ya tadi terbaca berita Dalam The Malaysian Insider...Rupa-rupanya dua daerah di Johor sedang dilanda banjir..berikut petikan berita:



JOHOR BAHARU 26 Jan — Hujan yang turun sejak semalam menyebabkan dua daerah iaitu Kluang dan Segamat menyebabkan mangsa terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan banjir hari ini Setiausaha Majlis Keselamatan Negeri Johor Mohamad Yusri Hashim berkata sehingga lewat petang ini 27 keluarga dipindahkan ke pusat pemindahan Balai Raya Kampung Lembah Bakti Labis selepas kawasan perumahan mereka dinaiki air sehingga paras lutut dan pinggang.

Gambar Hiasan~

Fuhhhhhhh...harap jaga la diri waktu2 camni ye..sebab penyakit senang merebak...pastikan masak air sebelum minum k...kat Tanjung malim ni pon aku asa macam mandi ais plak...dah 2 hari hujan renyai2 tanpa henti..

10 comments:

  1. kt pahang pun hujan x henti2...

    ReplyDelete
  2. yaka..macam semua tempat hujan kan..

    ReplyDelete
  3. uiks...cuaca dah makin tak menentu...sama2 la kiter berjaga2..

    ReplyDelete
  4. Salam Cikgu Akim, rasanyer cam seluruh Malaysia ujan atau banjir. Alhamdulillah kira rahmat tu, kawan minggu lepas kata Malaysia panas betoi! Kat Istanbul pagi ni minus 3 Celcius!

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah.. rumah ayie tak kne bnjir tapi sebelah rumah dah bnjir..huhu kelakar plak tengok, ruma tak bnjir, sebelah rumah bnjir..huu

    ReplyDelete
  6. salam :)

    sekarang nihh banjir kat kluang dah surut. dah keluar matahari .
    kalau ada banjir lagi ringan2 kan lah diri jadi sukarelawan :)

    ReplyDelete
  7. smoga mangsa2 banjir terselamat lah hendaknye.

    ReplyDelete
  8. nak balik kampung pon tak dapat..segamat banjir..huhu

    ReplyDelete
  9. saye belek2 header cikgu nih.
    sekali pandang nampak macam ezany.
    cakap kt member. member kate macam anuar zain. hohohohoo..

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~