June 26, 2010

kena halau nak naik komuter!!Lidah membeku~

salam kerinduan semua...
hari ni aku dapat satu pengalaman baru..bila dah habis cuti seminggu aku bertolak ke kolej..awai gila aku bertolak dari rumah..kui 8 pagi..kui 11 sampaila ke seremban..dari seremban hanya ada tiket bus pukul tiga untuk ke tanjung malim..TAK SAMPAI HATI LA PULAK NAK TUNGGU LAMA-LAMA..tatkala kebigunggan nasib baik dapat mesej dari seseorang yang istimewa suh aku naik komuter..huh...kalau korang nak tau walaupun dah 20 tahun aku hidup nila kali pertama naik komuter!!!!TAHNIAH..(kalau yang nak gelak tu sila  gelak sambil gulin2)...

Jadi bermulalah pengembaraan aku naik komuter..tapi pengalaman yang takboleh lupa first time naik komuter bila aku kena marah nagn PAK CIK GEMUK BERBAJU BIRU(petugas komuter)..sebab aku silap masuk tempat duduk yang dikhaskan untuk wanita n mak cik-mak cik ja..huh tak taupun ada camtuh...dahla kena marah..pastu dihalaunya aku kuar masa nilah LIDAH AKU MEMBEKU..tak tau nak cakap apa...sob3..mana nak letak muka nih..harap takdela sapa2 yang kenai aku lam tu huh...

pastu bila sampai ja stesen kl central ada mamat sbelah aku ni suh turun..sebab dia cakap stesen terakhir kl central..aku dengan semangatnya nak turun la..tapi bila ingat balik pesanan seseorang ..dia suh aku duk diam2 lam komuter tu sampailah kat rawang baru tukar komuter pi tanjung malim...so aku jadik konfius...naseb baek ada mak cik sorang ni nak pegi rawang ..so dia cakapala last stesen ialah rawang..maseh mak cik...huh...

pss::maseh kepada semua yang sudi membantu aku sepanjang nk sampai tanjung malim nih..mak cik cleaner..pak cik jual surat khabar..mak cik jaga toilet..bagi info tunjuk arah..terutama tuan puteri la..hhahhaa=)

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~