May 9, 2012

Diam lebih baik~

Lebih baik diam dari kata-kata boleh menyusahkan hidup orang lain..

Lebih baik diam dari kata-kata boleh membuat orang lain sedih

Lebih baik diam dari teguran boleh membuat orang jauhkan diri

Lebih baik diam kalau orang tak suka teguran kita..

Tapi....



Pernah dengar..."Berkata benarlah walaupun Pahit"

Mungkin bagi kita benar..orang yg ditegur tu rasa dia ja betul..macam mana pulak??

JAWAPANNYA:

Sebelum tegur orang cermin diri dahulu kan....


CERMIN..CERMIN..mIrror---mirror




mula sedar sesuatu..
..bila 1 kesalahan orang lain ditegur..9 kesalahan kita akan diungkit..

3 comments:

  1. Sangat bersetuju dengan awak. And i know how it feels. Saya sedang melaluinya. 2 sahabat baik yang kononnya memahami saya, sedang menjauhi saya sebabkan perkara ni. Sedih sangat rasanya.

    ReplyDelete
  2. @~M.i.z.D.i.e.L.a~ hurmm...sedih kan rasa dicucuk-cucuk je...bayangkan orng yg betul2 rapat ngn kita wat camtuh...bukannya kita nak jatuhjan dia..tapi tegur untuk kebaikkan..last2 kita plak yang dipersalhkan dan ermmmm..just senyap...

    ReplyDelete
  3. tp mgkn dia nak mksudkn yg lain....positif jela k! :)

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~