December 13, 2011

Motivasi | Yakin jeh!

Pernah tak bila kita nak buat sesuatu tiba-tiba ada bisiskan suara rakan-rakan mengata belakang kita..terus semangat kita luntur kan..ahh..peduli apa..Kita mula mengatur langkah lagi..dah berjaya!Tapi masih ada orang mengata LAGI..tapi kita tak putus asa..terus berusaha..tapi masih ada orang mengata kita juga..terus semangat yang berkobar-kobar padam begitu sahaja..hilang macam biskut chipsmore cicah kopi panas.. semangat pun luntur..tak mahu belajar dah..apa nak jadi jadila...Perangai dan penampilan mula berubah..jadi malas je nak mulakan sesuatu..rasa macam lemah ja..malu bila orang tengok....

Oh!Andalah makhluk paling malang sekali dalam dunia ni kalau semangat luntur sebab ORANG lain!Cuba fikir balik..ORANG lain tu siapa??MANUSIA juga kan??ANDA siapa??MANUSIA juga kan??jadi apa masalahnya??

MANUSIA mana yang SEMPURNA??semua ada kelebihan dan kekurangan masing-masing..PERCAYALAH..Jika ingin jadi MANUSIA yang HEBAT setiap kali mahu memulakan sesuatu..mesti YAKIN jeh!Sebab bila kita YAKIN semua perkara akan jadi mudah..Biar ja apa orang nak cakap pasal kita..yang penting YAKIN untuk memburu MATLAMAT kita...Apa yang positif jadikan SEMANGAT..apa yang negatif pun jadikan SEMANGAT..terus berusaha!



BERUSAHALAH DENGAN YAKIN(=_+)

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~