August 14, 2010

::Hampir Hilang adik Bongsu::

Assalamualaikum dan salam ramadhan...
Tadi mama aku call..tanya puasa penuh tak...
aku jawab mestilah kan..belum uzur ag..hi3..
tetiba aku tergerak hati nak tanya pasai adik bongsu aku..
Dan keadaan bertukar sedih tiba2
mama cakap Aku hampir kehilangan adik bongsu..
Tapi kuasa Allah adik aku masih lagi bernafas di bumi ini..
Kami berpeluang lagi sambut raya bersama..

Kisahnya camni..
semalam mama aku teman nenek bertadarus di masjid Al-Azim melaka, adik aku ni gatai la nak ikut..lepas je solat tarawih..adik aku menghilangkan diri..mama cakap dia pegang kunci keta n masuk lam keta..dia kunci sumer pintu n tingkap pastu tetido..bila mama aku sampi ja dia tengok adik aku tido lam keta n cuba ketuk tingkap ngn berhemah...

tapi adik aku tak sedar..pastu mama aku ketuk lagi..tak sedar juga..masa tu mama aku dah separuh nak gila..yala bayangkan kunci takbleh bukak sebab dikunci dari dalam.pastu dok terbayangkan adik aku tak boleh bernafas..mama mana yang sanggup tengok anak camtu kan... naseb baek ada beberapa guard yang tolong..dorang goyang2 keta tu..tapi adik masih tak sedar..dan aku boleh bayangkan persaan mama aku masa tu..mama aku call abh..tanpa fikir panjang..adik aku no 4 pinjam motor kawan yang takde road tax..pastu ngn takdak lesen bawak motor tu..lam malam takdak lampu lak tu..takbleh bayang abah aku dibonceng si gemok tu..mesti kelaka kan emm....

Tapi mereka hanya naik motor separuh jalan ja..sebab mama aku call cakap adik aku dah sedar..allhamdulillah setelah sejam goncang keta tu adik aku sedar gak..Kuasa Allah..Terima kasih Ya Allah..masih memberi peluang bersama adik..Mungkin sebagai pengajaran untuk lebih berwaspada..


5 comments:

  1. fuh!seb baek tak jadik pape kan?syukurlah =)

    *p/s : kemsalam kat adek ye,ahaks =D

    ReplyDelete
  2. wah..Alhamdulillah slamat.. huhu~ :)

    ReplyDelete
  3. naseb baek sedar.. kalo kereta terkunci di dalam.. ade care nak bukak kunci tu.. guna pembaris besi.. heheh

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~