March 22, 2010

Jelajah cameron highland-siri 3..

SIRI TIGA-LADANG STRAWBERY

 selamat membaca jelajah cameron highland siri tiga..kali ni aku akan citer plak pengalaman melawat ladang strawbery..kalau korang nak tau part nila aku paling suka..dapat makan strawbery puas-puas..hahah..bila sampai je kat ladang ni yang tak jauh dari motel tempat kitorang menginap macam duduk dalam dunia strawbery..pandang atas bawah, kiri kanan, depan belakang anda akan nampak strawbery!!amacam seronok tak??

Aku tak lepaskan peluang melawat cara penanaman kat ladang ni..tambahan pula baru lepas hujan..sangat sejuk ooo..sambil jalan2 tu terbaca lah papan tanda "DO NOT PLUCKING"..tak sampai beberapa saat tangan terus terpetik sebiji buah strawbery yang hampir masak..opss..ter je..tak sengaja ..excited..hahhaha...masa ni la nak petik pon..betul tak..

okla..dah penat berjalan n bergamba..tetiba nampak beberapa kawan2 tengah makan strawbery bersalut coklat yang dicucuk pada lidi sate..wahhhhhhhhhhh..meleleh air liur tengok..sama macam coklat yang meleleh kat lidi sate tuh..he3..dorang makan sambil menghayati..aku sangat terliur weii..trus pegi beli..satu cucuk dua ringgit..boleh tahan la..kan strawbery tu masam..tambah ngn coklat jadi masam manis..sedapppppppp..yum3..
pastu nampak la beberapa makhluk sedang makan dadih strawbery..terliur ag..naseb baek dorang bagi aku try sikit(bnyak sebenarnya)...kali ni aku tak lepaskan peluang belikan mak aku acar strawbery n coklat ..harap2 tak habis la sebelum balik bulan lima nanti..hahha..papepon mmg best masa kat ladang ni..



::cara penanaman strawbery yang bertingkat-tingkat..untuk jimatkan ruang dan mengeluarkan hasil yang lebih banyak..cantik je..tersusun..

::sempat posing jap kat ladang ni..huh..tempat yang aku  berdiri tu cam nak runtuh tau,,hahah::
::jeng-jeng..jeles tak??aku dapat pegang strawbery fresh kat pokok..betul ni..hi3::

::anda terpikat..err ngn strawbery coklat tu?sedap weii sehingga tertelan lidi..opss..menjilat lidi..serius ...yumy300x..

::masa nak balik..aku jumpa budak nih wat muka comel nak begamba ngn abg ensem..tak nak dia nangis..so, aku bagi jew dia peluang..hahah..tapi comel kan budak nih..::

pss::banyak gler makan strawbery..tetiba dah muak plakk...hi3..

3 comments:

  1. eeeeeeeeeeeee....pasan gilas!!!adeyh.........!!!!!x larat tol aku tengok......sume muka2 kau je...letak ar muka kawan2 kau lak...hehehe

    ReplyDelete
  2. farhana..owh lupa plakk..ok2 siri seterunya muka kawan2 aku..

    ReplyDelete
  3. hehehe...gurau2 je ...x yah amek ati...amek mediastinum je tau...

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~