February 15, 2010

::aku dan mereka::

15 februari 2010
::aku dan mereka::

tatkala rakan2 laen bercuti dirumah..
menjamu masakan family.
aku kat kuo..latihan debat..
rindunya rumah..
tapi seronok menjalani latihan bawah kelab debat..
ntahla..sampai sekarang bagaikan mimpi..
betul ke aku da jadi sebahagian ahli keluarga kelab debat UPSI..
mula2..takut nak masuk..tapi bermula dari piala KHAR..
seronok pula..dah mula jadi minat kot..he3..

panjang plak entry..
takde kaitan ngn tajuk..he3..
"mereka" yang aku maksudkan ..
ahli2 kelab debat..sangat best..
..kak aini.. fawiz..razi..faizal..caril..suhaimi..
madi..(TEAM DEBAT ASTAR 2010)..
tak lupa semua senior yang bnyak bantu waktu latihan..
kak nad..abg johan..abg kadir..abg hafiz dan seangkatan dengan mereka..

yang terbaru..
kami secara tak langsung dah diiktiraf sebagai pelajar akademi debat upsi!!
cewah..akademi debat..
pengetua pertama abg Kamaruddin..
haha..banyak peristiwa pahit manis..
ala2 AF gitu..setiap match ada penyingkiran..
ada pendebat terbaik..
kitorang secara tak langsung berlumba2 untuk tingkatkan kemahiran perdebatan masing2..
walaupun sampai sekarang aku asyik turun naik persembahan..
tapi aku bersyukur sangat dapat tergolong antara pelajar akademik debat yang pertama ni..he3..

bagiku..
inilah langkah permulaan nak aktif dalam debat..
teringat plak kak Aini cakap..
"loqman hakim..pelajar sains pertanian..fakulti seni muzik..kelab debat bahasa melayu upsi.."takde perkaitan..haha3..
btoi gakk kan..
tapi yang penting setiap pengalaman dalam debat ni ..
dapat diaplikasikan dalam misi menjadi pendidik nanti..
insyaALLAH.. aku akan buat yang terbaik untuk langkah yang pertama ni!!
terima kasih kepada yang memberikan peluang keemasan ni..

::langkah pertama::
Pss:gamba ngan "mereka"..takde lgi..nanti la ye..

4 comments:

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~