January 31, 2010

::open day za'ba:antara pahit dan manis::

31/1/2010..3.00 a.m


MaNiS

Manis tu enak..menenangkan..

aku masuk pertandingan ukir buah..he3..

semangat wakil KAB..

Bila pergi tempat pertandingan..pnganjur suruh bwak pisau sendiri..

lari naik bilik amek pisau..nasib baik ada,,

pertandingan mula..aku ukir buah tembikai..

rakan sepasukan ukir buah nenas n epal..

wat2 profesional..walaupun ntah pape yg diukir..ha3..

pisau menari2 mngikut naluri hati..

akhirnya siap la ukiran yg abstrak dlm masa 30 minit..

bila jeling2 group laen..emm takde harapanla kitorang..

terus balik bilik n layan fb..

tipon berbunyi..

dapat satu panggilan yg mengejutkan dan penuh misteri

kami wakil kab dapat no 2!!

masih tak percaya..

last sekali terima gak kenyataan setelah hamper bertukar tangan...

kui3...boleh la ukir buah ag lepas ni..

banyakkan latihan..hu3





::aku wat2 profesional masa ukir buah..ha3::



::aku n marwan bertungkus lumus menyiapkan ukiran::





::tadaaa..nilah hasil ukiran kami..motif??lu fikirla sendiri..he3..bunga krtas tu rembat kat pokok tepi kitorang::





::akhirnya dapat no 2..mmg mengejutkan,,kui3::







PaHiT



pahit tu perit..tapi kita perlu belajar dari keperitan..

aku masuk sajak.tajuk pohon bangsa di kebun merdeka..

sehari sebelum pertandingan baru siap sajak..n cuba2 hafal..

tapi masih tak bleh hafal sepenuhnya..

akhirnya wat keputusan bawak "stem book"jew..

baca sajak ala2 A.Samad Said..

buat pertama kalinya aku bertanding sajak tak hafal..

takde feeling..

mungkin tu punca kekalahan..disamping semua yang bertanding hebat2..

bagus!!upsi tak ketandusan bakat dalam sajak...

dan keputusan..tak menyebelahi..

dari situ aku belajar banyak perkara..biarlah hatiku yg mentafsir..



RENUNGAN:



pss:"untuk mencicip kemanisan perlu bermula dari mengupas kepahitan"

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~