January 17, 2010

::kekalahan mematangkanku::

17/ 1 / 2010
akhiRnya tamat sudah siri 1 pertandingan debat piala KHAR...
sepanjang dua hari pertandingan banyak pengalaman2 berguna dapat diperolehi..
sampai saat ini aku tak percaya yang aku telah mengorak langkah dalam debat IPT..
banyak yang aku belajar..semangat berpasukan..pengetahuan semasa..teknik berdebat..
terima kasih kepada warga kelab debat yang menjadi juri dan memberi komen membina..
kepada team KAB yang sentiasa memberikan semangat ...dan tunjuk ajar abg zam ..abg bai..dan semua..
allhamdulillah aku mendapat gelaran pembahas terbaik untuk dua sidang..SATU PERMULAAN YG BAIK!
kawan2 sepasukan abg bahar...syahril..korang memang best!!syahril kau boleh pergi jauh!!
Team KAB 2 kak nik..mai..dayah..kak dhiah..korang semua hebat!!
jadikan langkah kita hari ini sebagai permulaan untuk kejayaan hari esok!!

setelah 4 sidang perlawanan kami tempuhi..3 berjaya..satu tersingkir!!
seterusnya ke peringkat suku akhir..lawan TEAM adik beradik KAB 2...Sangat sengit!!
keputusan berpihak pada team kitorang untuk layak ke separuh akhir..
lawan dengan team KHAR 2..yang pernah dua kali kalah ditangan kitorang..
akhirnya..setelah bertungkus lumus menegakkan kes masing2..KHAR 2 menang..
impian untukke final terkubur..tapi ini bukan penamatnya..
aku sangat bersyukur..walaupun kami baru, tapi berjaya hingga ke separuh akhir..
mungkin atas dasar tiada pengalaman kemenangan tidak berpihak ..
tapi aku sudah bertekad untuk tingkatkan prestasi perdebatan..
banyak lagi siri2 pertandingan akan datang..
impianku untuk bertarung di medan perdebatan IPT..akan tetap aku capai!!!


::langkahku baru bermula::


::TEAM KAB 1 bersama KAK dhiah..


::TEAM KAB 1.bahar..aku..syahril..::

1 comment:

  1. hei anda......anda ex debat kot....dan baru thn ni nak aktif!!!

    cehh.....piala diraja pegi x????
    aku start thn ni dh x aktif...

    ReplyDelete

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~