January 2, 2010

::Jom Belajar Silat::

Hari ni pagi2 lagi aku bangon sebab pukul lapan ada latihan silat yang pertama...sebenarnya sem 1 ag aku da berminat nak masuk silat sebab dari sekolah rendah ag asyik masuk PBSM..da boring plakk...silat ni bukan je untuk mempertahankan diri tapi adalah warisan nenek moyng yang perlu dipelihara...cter pasal peristiwa hari aku agak kelam kabut untuk cari padang latihan silat..yela dalam jadual tulis padang 16..sedangkan kat upsi ni ada 1 je padang..haha...agak pening..mula2 tersesat kat tempat budak bolasepak..pastu cari2 lagi tersesat kat budak silat serimau hitam..huh..berpeloh da ni...nasib baik ada hamba ALLAH yg baik hati cakap padang 16 kat depan pusat kokurikulum..akhirnya pencarian ku berhasil..cam besa la lewat setengah jam..nasib baik jurulatih baik hati..lagipun first day kan...
Mula 2 kitorang didedahkan dengan pengetahuan asas dan serba sedikit sejarah silat..Then bermula la sesi memanas badan yang amat memeritkan..haha..da lama da tak xcersice..rasanya nak tercabut urat2..tapi lepas tu da boleh buat latihan dengan selamatnya..hari ni baru belajar 10 buah..kata jurulatih kitrang kena hafal dan praktik 85 buah!!fulamak...belajar 10 buah pon agak slow ag..yela baru belajar kan..daripada zero to hero la katakan...Tapi takde yang mustahil..insyaALLAH...harap2 dapatla A untuk kursus silat gayong upsi sem ni...disamping dapat ilmu yang sangat berguna ...

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~