December 8, 2009

TAK sAbAr wat Baktisiswa!!

Salam...dalam ruangan Coretan Peristiwa kali ni saya nak cerita sikit pengalaman waktu cuti sem ni..rasanya cuti kali ni agak terisi dengan perkara yang berfaedah..kalau sebelum ni banyak habiskan masa kat rumah je..aktiviti harian di rumah hanya M.T.S(makan,tido,solat)...sampai tanpa disedari berat badan naik dua kilo...haha..

Tapi kali ni saya terpilih menyertai program BAKTISISWA anjuran kolej kediaman upsi .Antara objektif utamanya adalah untuk mendekatkan mahasiswa dengan masyarakat sambil menabur bakti..tambahan pula sebagai bakal pendidik inilah medium terbaik untuk berlatih mempersiapkan diri dari segi mental dan fizikal apabila bergelar pendidik kelak..

Ketika rakan-rakan lain sedang menghabiskan sisa cuti disamping keluarga ,saya berada di kolej untuk terlibat dengan gerak kerja..kali ni loqkim Diletakkan dalam unit protokol iaitu unit yang sangat penting dalam sesuatu jawatankuasa pelaksana.Nak kongsi sikit..Tugas unit protokol ni adalah untuk memastikan sesuatu majlis tu berjalan dengan lancar..maka persiapan rapi dari segi 'Flow' ataupun atucara majlis mesti diutamakan...kerana apabila pincang atucara maka berteraburlah majlis..hmm agak berat..

SEtelah dibahagi-bahagikan tugas, loqkim perlu menyiapkan Teks pengacara majlis bagi majlis perasmian penyerahan anak angkat dan majlis penutup..loqkim jugak kena siapkan teks ucapan untuk pengarah program,penghulu,pengetua dan perasmi!!!hmm mula2 agak berat sebab tak tau diorang nak cakap apa..tapi bila fikir ni la pengalaman pertama wat sume benda2 ni..jadi loqkim cuba yang terbaik!!Allhamdulillah..setelah 4 hari baru siap..he3..dan sekarang hanya menanti hari untuk berangkat ke KG.BENGG,Lenggong bagi menjalankan program MAPIN(MAHASISIWA PENGGERAK INTELEK)..Segala gamba2 akan loqkim muatkan dalam ruangan CANDID bila da balik nanti...pengalaman yang manis akan sentiasa dikenang...

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~