December 8, 2009

RENTETAN HIDUPKU....

JOHAN SAJAK MATRIKULASI MIKIM 2009

Kadang-kadang aku terfikir “kenapala baru skunk tergerak nak wat blog ni”!!he3..sebenarnya banyak lagi pengalaman aku masuk pertandingan. nak ditulis..aku mula aktif dari sekolah menengah (tingkatan dua)..masa sekolah rendah memang seorang pelajar yang pemalu..naik sekolah menengah jadi pelajar tak malu..hi3..tak malu masuk pertandingan la..perrtandingan pertama aku masuk puisidra peringkat negeri melaka.ALLHAMDULILLAH dpt saguhati…permulaan baik..pastu bila dpt result cemerlang pmr diterima masuk mrsm terendak melaka sesi 06/07…kat mrsm la bermula perjalanan aku dalam perbahasan!!tak pernah terfikir pun jdi pembahas…yang terkejut aku pernah jdi pembahas terbaik mrsm terendak je…tapi bila wakil mrsm zon selatan 2 tahun berturut2 mencipta kekalahan pusingan awal!!haha…kat mrsm juga aku wakil puisi sains tunas saintis..seperti biasa kalah lagi selama 2 tahun berturut2!..tpi langsung tak patahkan semamngat…bila masuk matrix Kolej Mara Kulim..aku truskan lagi masuk bahas…allhamdulullah jdi johan peringkat kolej ..kesimpulanya dlm bahas aku tak penah dpt ke pringkat tinggi!!takpe belum tiba masa….
Tapi sebab aku masih lagi boleh bersajak ..aku terpilih wakili matrix ke pertandingan sajak minggu inovasi kreativiti matrix semalaysia…kali ni aku tekad..tak nak dah menerima kekalahan teruk..sekurangkurangnya no.3!!!aku gigih berlatih dengan bantuan guru2…kredit untk kalian…Dan akhirnya Waktu yg dinantinantikan tiba..Aku berjaya dinobatkan sebagai johan..ALLHAMDULILLAH..waktu tu agak kelam kabut sebab aku kena wat persembahan dpn vip on da dot!!ha3..yela tak sangka menang..mulai saat tu aku yakin kemampuan aku..jangan sesekali takut untuk gagal..kerana kegagalan menyedarkan kita..akhirnya kejayaan tetp milik kita!!skarang aku pegang kata2 tu sampai menjejakkan kaki ke UPSI..Insyaallah akan ku gilap bakat yang aku ada di upsi pulak..setakat ni berjaya dpt naib johan sajak kemerdekaan peringkat kolej kediaman..bahas pula?? aku da mula tanamkan niat untuk mewakili upsi sebagai pembahas di medan perbahasan IPT!!!!TIADA YANG MUSTAHIL!!…
SAAT2 DINOBATKAN JOHAN SAJAK MIKIM!!

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~