December 9, 2009

::aktiviti sembur racun::

::AkTiViTi SeMbUR rAcUn;;

Pernah tak korang semua tengok orang sembur racun??termakan racun??ataupun cuba sendiri sembur racun dibelakang rumah?sebenarnya saja nak kongsi pengalaman masa mula2 aku wat latihan sembur racun kat ladang..perasaan masa tu bercampur baur..apa akan terjadi kalu termakan racun..abislah rosak mesin penyembur tu kalau aku guna…hahhaha..macam la masa tu…
Tiba2 tutor cakap..Loqman ..awak cuba…he3..beres!!!mula-mula kena amalkan langkah keselamatan..pakai baju yang tutup dari hujung rambut kehujung kaki..pakai google..pakai kasut but paras lutut..sarung tangan..tadaa..akhirnya da macam “power rangers” putih..hi3..
siap langkah keselamatan kita bancuh racun pulak..dalam satu mesin penyembur tu gunakan tiga penutup racun je..jngan lebih2..nanti pokok mati orang yag sembur pon lama2 :down;..jngan main2…(*_^)…
lepas tu isikan air paip ikut sukatan yang betul…sebenarnya sukatan bergantung pada jenis racun yang digunakan..pastikan nozle..tempat penyembur tu dalam keadaan baik dan tidak bocor..next???
tibalah masa untuk menjalankan misi..masa nak galas mesin tu mintak la tolong kawan2..nanti tak pasal2 bermandi racun….bila da siap..melangkahla dengan jayanya menyembur pokok2 yang hendak DIBUNUH:….bila pokok tu da terkena panahan racun yg kita sembur ..tak lama mati la..pastu tanah tu boleh digunakan untuk tanam pokok2 yang berguna kepada diri sendiri…selamat mencuba..

power rangers datang!!!

selesai sembur..kami bermandi ploh..baju tu panas!!!

permpuan pon semangat!!bagus2..

0 Hantar Kerja Sekolah!:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)

~TinGgalkan JEjak Anda~

Lawat Blog mereka juga~